Календарно-тематичне планування
уроків фізики у 9 класі
Кам’янецької ЗШ І-ІІІ ступенів на
2014-2015 н.р.
№ уроку
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Основні цілі уроку
|
|
Розділ 1. Електричне
поле (5год.)
|
||||
1
|
|
Заряд й
електромагнітна взаємодія. Електричне поле.
|
Познайомити
учнів із явищем електризації тіл; довести існування двох типів зарядів і
пояснити їхню взаємодію. Сформувати уявлення учнів про електричне поле і його
властивості.
|
|
2
|
|
Механізм
електризації різних тіл. Електроскоп. Лабораторна
робота №1 Досліджування взаємодії заряджених тіл
|
Пояснити учням
процес електризації тіл; ознайомити з роботою електроскопа. Вивчити характер
взаємодії однойменно й різнойменно заряджених тіл.
|
|
3
|
|
Закон Кулона.
|
Увести поняття
точкового заряду, роз’яснити
учням фізичний зміст закону Кулона.
|
|
4
|
|
Узагальнюючий
урок.
|
Узагальнити
вивчений матеріал по темі «Електричне поле».
|
|
5
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 2. Електричний
струм (35год.)
|
||||
6
|
|
Електричний
струм.
|
З’ясувати фізичну природу електричного
струму.
|
|
7
|
|
Дії
електричного струму.
|
Ознайомити
учнів з діями електричного струму.
|
|
8
|
|
Джерела
електричного струму.
|
Ознайомити
учнів із джерелами електричного струму.
|
|
9
|
|
Електричне
коло.
|
З’ясувати, з яких частин складається
електричне коло; пояснити учням призначення кожної частини електричного кола.
|
|
10
|
|
Сила струму.
|
Увести фізичну
величину, що характеризує електричний струм, та одиницю її виміру.
|
|
11
|
|
Лабораторна робота №2 Збирання електричного кола
і вимірювання сили струму на різних її ділянках
|
Навчити збирати
електричне коло й вимірювати силу струму амперметром на різних ділянках кола.
|
|
12
|
|
Електрична
напруга.
|
Увести поняття
напруги, ознайомити учнів з одиницею напруги та навчити вимірювати напругу.
|
|
13
|
|
Лабораторна робота №3 Вимірювання напруги за
допомогою вольтметра
|
Навчити учнів
правильно підключати в коло вольтметр і вимірювати напругу на різ них
ділянках кола.
|
|
14
|
|
Електричний
опір. Закон Ома.
|
Установити
залежність між силою струму, напругою на однорідній ділянці електричного кола
й опором цієї ділянки.
|
|
15
|
|
Питомий опір.
Реостати.
|
Показати
залежність опору провідника від його геометричних розмірів. Ознайомити учнів
із пристроєм і використанням реостатів для регулювання сили струму в колі.
|
|
16
|
|
Лабораторна робота №4 Вимірювання опору
провідника за допомогою амперметра й вольтметра
|
Навчити
визначати опір провідника за допомогою амперметра й вольтметра; переконатися
дослідним шляхом у тому, що опір провідника не залежить від сили струму в
ньому та від напруги на його кінцях.
|
|
17
|
|
Лабораторна робота №5* Вивчення
залежності електричного опору провідника від довжини провідника й площі його
поперечного перерізу. Розв’язування задач.
|
З’ясувати, як залежить електричний опір
провідника від його довжини й площі поперечного перерізу.
|
|
18
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
19
|
|
Послідовне з’єднання провідників.
|
Познайомити
учнів із послідовним з’єднанням
провідників і закономірностями, що існують у колі.
|
|
20
|
|
Лабораторна робота №6 Дослідження електричного
кола з послідовним з’єднання провідників
|
Експериментально
перевірити закони послідовного з’єднання провідників.
|
|
21
|
|
Паралельне з’єднання провідників.
|
Познайомити
учнів із паралельним з’єднанням провідників і закономірностями, що існують у колі.
|
|
22
|
|
Роз’язування задач.
|
Закріпити
знання учнів на розв’язуванні
задач.
|
|
23
|
|
Лабораторна робота №7 Дослідження електричного
кола з паралельним з’єднання провідників
|
Експериментально
перевірити закони паралельного з’єднання провідників.
|
|
24
|
|
Змішане з’єднання провідників.
|
Закріпити
знання учнів про різні з’єднання
провідників і сформувати в них уміння обчислювати параметри комбінованих тіл.
|
|
25
|
|
Узагальнюючий
урок.
|
Узагальнити
вивчений матеріал по темі «Електричний струм».
|
|
26
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
27
|
|
Робота й
потужність електричного струму.
|
З’ясувати характер залежності між
енергією, що виділяється на ділянці кола, електричним струмом та опором цієї
ділянки кола.
|
|
28
|
|
Лабораторна робота №8 Вимірювання потужності
споживача електричного струму
|
Навчитися
визначати потужність електричного струму в лампі.
|
|
29
|
|
Закон Джоуля –
Ленца.
|
З’ясувати
характер залежності між енергією, що виділяється на ділянці кола, електричним струмом та
опором цієї ділянки кола.
|
|
30
|
|
Розв’язування задач.
|
Закріпити
знання учнів на розв’язуванні
задач.
|
|
31
|
|
Електричні
нагрівальні пристрої. Запобіжники.
|
Закріпити
знання учнів про теплову дію струму.
|
|
32
|
|
Електричний
струм у металах.
|
З’ясувати фізичну природу електричного струму в металах.
|
|
Календарно-тематичне планування з фізики
9 клас
(1 год. на тиждень, усього 70 год., І семестр – 32
год., ІІ семестр - 38 год.)
ІІ семестр
|
||||
33
|
|
Електричний
струм у рідинах.
|
Роз’яснити учням фізичну природу
електропровідності рідин.
|
|
34
|
|
Застосування
електролізу.
|
Ознайомити
учнів з технічним застосуванням електролізу; навчити їх застосовувати закон
електролізу Фарадея під час розв’язання задач.
|
|
35
|
|
Лабораторна робота №9 *Дослідження
явища електролізу.
Розв’язування задач.
|
Експериментально
перевірити виконання закону електролізу.
|
|
36
|
|
Електричний
струм у газах.
|
Роз’яснити учням фізичну природу
електропровідності газів.
|
|
37
|
|
Різні види
самостійного розряду.
|
Ознайомити
учнів із видами самостійного розряду та їх технічним застосуванням.
|
|
38
|
|
Електричний
струм у напівпровідниках.
|
Сформувати
уявлення про вільних носіїв електричного заряду в напівпровідниках і про природу
електричного струму в напівпровідниках.
|
|
39
|
|
Узагальнюючий
урок.
|
Узагальнити
знання учнів з теми.
|
|
40
|
|
Тематичне оцінювання №4
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 3. Магнітне поле (10
год.)
|
||||
41
|
|
Постійні
магніти. Магнітне поле.
|
Роз’яснити учням фізичну природу магнітної
взаємодії.
|
|
42
|
|
Магнітне поле
Землі.
|
Пояснити
походження магнітного поля Землі, ознайомити учнів з магнітними бурями й
магнітними аномаліями.
|
|
43
|
|
Магнітне поле
провідника зі струмом.
|
Ознайомити
учнів з магнітними полями провідника зі струмом і котушки зі струмом;
розглянути графічне зображення магнітних полів і навчити знаходити напрямок
силових ліній магнітного поля.
|
|
44
|
|
Дія магнітного
поля на провідник зі струмом.
|
Розглянути дію
магнітного поля на провідник зі струмом; ознайомити учнів з дією сили Ампера.
|
|
45
|
|
Електромагніти.
|
Познайомити
учнів із пристроєм електромагнітів і їх застосуванням.
|
|
46
|
|
Лабораторна робота №10 Збирання електромагніту й
дослідження його дії
|
Навчити збирати
найпростіший електромагніт і з’ясувати, від чого залежить його дія.
|
|
47
|
|
Електровимірювальні
прилади.
|
Ознайомити
учнів із принципом дії електровимірювальних приладів.
|
|
48
|
|
Явище
електромагнітної індукції.
|
Ознайомити
учнів з явищем електромагнітної індукції; навчити знаходити напрямок
індукційного струму.
|
|
49
|
|
Застосування
електромагнітної індукції.
|
Показати учням
значення явища електромагнітної індукції для фізики й техніки.
|
|
50
|
|
Тематичне оцінювання №5
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 4. Атомне ядро.
Ядерна енергетика (12 год.)
|
||||
51
|
|
Атомне ядро.
|
Ознайомити
учнів з відкриттям явища природної радіоактивності.
|
|
52
|
|
Радіоактивне
випромінювання.
|
Ознайомити
учнів із властивостями радіоактивного випромінювання.
|
|
53
|
|
Радіоактивне
перетворення атомних ядер. Правила зміщення.
|
Розкрити
природу радіоактивного розпаду та його закономірності.
|
|
54
|
|
Закон
радіоактивного розпаду.
|
Ознайомити
учнів із законом радіоактивного розпаду.
|
|
55
|
|
Поглинута та
еквівалентна дози йонізуючого випромінювання.
|
Ознайомити
учнів з біологічною дією радіоактивних випромінювань.
|
|
56
|
|
Експериментальні
методи реєстрації заряджених частинок.
|
Ознайомити
учнів із сучасними методами виявлення й дослідження заряджених частинок і
ядерних перетворень.
|
|
57
|
|
Лабораторна робота №11* Вивчення
будови побутового дозиметра й проведення дозиметричних вимірів на місцевості
|
Вивчити будову
побутового дозиметра й інших приладів для реєстрації заряджених частинок;
навчитися проводити дозиметричні виміри на місцевості.
|
|
58
|
|
Отримання та
використання радіоактивних ізотопів.
|
Ознайомити
учнів із сучасними методами отримання радіоактивних ізотопів та застосуванням
їх в техніці.
|
|
59
|
|
Ланцюгова
ядерна реакція. Ядерний реактор.
|
Ознайомити
учнів з розподілом ядер урану, що дозволяє одержати велику кількість ядерної
енергії; пояснити будову й принцип дії ядерного реактора.
|
|
60
|
|
Ядерна
енергетика.
|
Ознайомити
учнів з галуззю застосування атомної енергії.
|
|
61
|
|
Екологічні
проблеми атомної енергетики. Боротьба за ліквідацію загрози ядерної війни.
|
Ознайомити
учнів із ситуацією в атомній енергетиці України; розповісти про ядерний
паливний цикл і природний радіаційний фон. Виявити й узагальнити причини
ядерного протистояння наддержав на початку ХХІ століття.
|
|
62
|
|
Тематичне оцінювання №6
|
Виконання
письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з
теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
63
|
|
Узагальнюючі
заняття.
|
|
|
64
|
|
Узагальнюючі
заняття.
|
|
|
65
|
|
Екскурсії.
|
|
|
66
|
|
Екскурсії.
|
|
|
67-70
|
|
Резерв.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар